استایل زنانه, اطلاعات عمومی

نکات مهم درباره لباس زیر زنانه

نکات مهم لباس زیر زنانه

اگر می خواهید نکات مهم لباس زیر زنانه را بدانید که هم سلامت بدن شما حفظ شود و هم جنس آن مناسب باشد تا آخر این نوشته با ما همراه باشید.

هر لباسی که به شکل مستقیم با بدن تماس داشته باشد یعنی با سلامت هم در ارتباط است. لباس زیر زنانه هم جزو لباس های مهمی است که برای خرید، شستشو و نگهداری آن ها باید به برخی نکات مهم دقت کنید.

نکات مهم لباس زیر زنانه

نکات مهم لباس زیر زنانه

نکات خرید و نگهداری لباس زیر زنانه

اولین و مهمترین نکته ای که باید درباره نگهداری لباس زیر به آن اشاره کرد این است که همیشه و حتما لباس زیرتان را با دست بشویید و هرگز آن ها را داخل ماشین لباسشویی نیندازید.

نکته بعدی که هنگام خرید لباس زیر زنانه باید مورد توجه قرار دهید، جنس لباس زیر است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بهترین جنس برای لباس زیر زنانه جنس نخی است که بسیار نرم و راحت است، لباس زیر نخی ایجاد حساسیت نمیکند و باعث خارش نمیشود.

بعد از جنس لباس زیر نکته ای که مورد توجه قرار میگیرد سایز آن است که بهتر است بدانید: پوشیدن لباس زیر تنگ در خانم ها ایجاد عفونت میکند. اما از طرفی دیگر لباس زیرهای زنانه که خیلی گشاد هستند، ظاهر زیبایی ندارند. بنابراین باید لباس زیری انتخاب کنید که هم راحت باشد و هم زیبا.

توجه: خانم ها باید هر روز لباس زیرشان را عوض کنند و آن را به زمان حمام رفتن موکول نکنند. زیرا در غیر این صورت دچار خارش و قارچ های پوستی میشوند. قارچ ها معمولا در محیط گرم و مرطوب رشد میکنند پس باید بعد از استفاده از آب از دستمال کاغذی استفاده کنید تا از هرگونه قارچی در امان باشید.

لباس زیر زنانه از چه جنسی باشد؟

لباس زیر مناسب، لباسی است که جنس آن صد در صد نخی باشد و این مهم ترین عامل در انتخاب لباس زیر است. به دلیل اینکه جنس نخی مانع از رطوبت و عرق کردن بدن می شود. و در وحله بعدی می توان روی سایز، طراحی، رنگ و مدل آن نظر داد.

سوتین

همچنین لباس زیرهای دانتلی و با خاصیت انعطاف پذیری، جنس و بافت خوبی برای این سری لباس ها هستند. الیاف های گیاهی نیز مانند پنبه، کتان و کنف نیز بخاطر خاصیت موئینگی براحتی عرق بدن را در خود جذب می کنند.

خاصیت جذب عرق نه تنها از ایجاد بوی نامطبوع بدن جلوگیری می کند بلکه تبخیر ایجاد شده، فضای بین بدن و لباس را خنک نگه می دارد. باید بدانید که لباس هایی که از جنس پلاستیک و یا نایلون و الیاف مصنوعی هستند منجر به حساسیت در بدن می شوند. حتی ممکن است علاوه بر حساسیت با تبخیر رطوبت بدن، موجب بروز عفونت شوند. در نتیجه هنگام خرید این گونه لباس ها باید از جنس تهیه شده آن مطمئن شد.

این لباس ها را باید در فروشگاه های معتبر و یا کارگاه های تولیدی این محصولات با مهر تایید وزرات بهداشت تهیه نمایید. لباس های زیری که بافت و جنس نامرغوب دارند و دوخت آن ها بر حسب سایز مناسب نیست مشکلات زیادی در پی دارند. از جمله می توان به کمر درد یا خستگی های ماهیچه ای، ابتلا به انواع عفونت، قارچ و مشکلات پوستی اشاره کرد.

انواع سوتین, سایز مناسب شورت و سوتین

لباس زیر مناسب، لباسی است که جنس آن صد در صد نخی باشد

اولین کار بعد از خرید لباس زیر چیست؟

بعد از انتخاب لباس زیر زنانه مورد علاقه تان که با توجه به نکات بالا هم جنسی مناسب و هم سایز درستی دارد، حتما لباس زیرتان را با آب ولرم رو به گرم و مقداری مایع لباسشویی بشویید و بگذارید خوب در معرض آفتاب خشک شود. پروسه تولید این لباس ها شامل مراحلی است که خواه ناخواه باعث آلودگی پارچه می شود.

انتخاب لباس زیر,نکاتی برای انتخاب لباس زیر

پوشیدن لباس زیر تنگ در خانم ها ایجاد عفونت می کند

انواع سوتین

لباس زیر

سینه بند ها دارای انواع متفاوت و دسته بندی های ممتاز و متفاوتی هستند که بسته به شکل ظاهری، جنس پارچه و برند سازنده در دسته بندی های متفاوتی قرار داده می شوند و خریداران آنها متناسب با سلیقه شخصی خود تصمیم می گیرند چه نوع سوتینی با چه رنگ و طرحی از کدام برند را خریداری کنند. به طور مثال سوتین با بند بی‌رنگ مخصوص لباس های مجلسی است که دکلته هستند و بند آن ها نباید مشخص باشد.

سوتین

سوتین‌ های اسفنجی به سوتین هایی گفته می شود که در قسمت کاپ خود دارای اسفنج هستند و مناسب بانوانی می باشد که سینه های کوچک یا متوسطی دارند و می خواهند سینه شان بزرگتر به نظر برسد.

انواع سوتین

به این سوتین ها سوتین اسفنجی یا ابری گفته می شود.

سوتین

سوتین اسفنجی

سوتین جک دار نیز دارای جک یا گیره است و مناسب بانوانی است که می خواهند سینه شان خوش فرم نشان داده شود و همچنین مناسب افرادی است که به دلایل متفاوت نظیر شیر دادن بچه و … به افتادگی سینه مبتلا هستند.

سوتین های فانتزی نوعی دیگر از سوتین ها است که بانوان شیک پوش آن ها را مصرف می کنند. سوتین فانتزی از پارچه های نازک تور توری دوخته می شود و در رنگ های متنوع و جذاب در دسترس علاقمندان این سوتین ها قرار داده می شود.

 

سوتین فنر دار نیز نوعی دیگر از سوتین های موجود در بازار است. سوتین فنر دار در قسمت زیر پستان دارای فنر است که باعث می‌شود پستان بهتر حالت داشته باشد.

سوتین

سوتین فنر دار

مشخصات لباس زیر مناسب

• لباس زیر از تنوع تولید بسیاری برخوردار است. تا جایی که برای هر دوره و یا جا و مکان خاص خود متفاوت است.

• لباس زیرهایی که روزانه استفاده می شوند باید دارای الیاف طبیعی بوده و فاقد مواد ترکیبی مانند پلاستیک باشند.

• شورت هایی که مناسب دوران پریودی هستند را جداگانه تهیه نمایید.

• سعی کنید لباس انتخابی راحت و نخی باشد. از الیاف طبیعی تولید شده باشد تا از تجمع باکتری ها و ایجاد عفونت در این دوران جلوگیری شود.

لباس زیر مورد استفاده برای رفتن به یک مراسم و مهمانی را نیز با توجه به لباس‌تان انتخاب کنید.

مثلا در صورت پوشیدن لباس دکلته بهتر است از لباس زیر با جنس دانتل استفاده کنید.

افرادی که بالاتنه کوچک دارند می توانند از لباس زیر مخصوص استفاده کنند زیرا این مدل لباس زیرها دارای لایه و پوشش های خاصی هستنند و بالا تنه را بزرگتر نشان می دهد.

انتخاب لباس زیر مناسب برای دوران بارداری نیز به راحتی شما بستگی دارد

در این دوران به دلیل بزرگ شدن باسن و شکم دیگر نمی توانید لباس‌ زیرهای قبلی خود را بپوشید. در واقع شورت مناسب زمان بارداری باید قسمتی از آن روی شکم را پوشش دهد. پس شورت انتخاب شده نباید خیلی تنگ یا گشاد باشد و مانع از حرکت آزادانه شما شود. بهتر است از جنس نخی استفاده کنید یا روی اتیکت آن عبارت COTTON باشد تا موجب ایجاد حساسیت نشود.

لباس زیر باید متناسب با سایز بدن انتخاب شود

کدام سایز بهتر است؟

سایز سوتین

همان‌ طور که جنس لباس زیر روی سلامت تاثیر می گذارد، سایز آن هم نقش مهمی در حفظ سلامت ایفا می کند. به خاطر داشته باشید پوشیدن لباس های تنگ، چه شلوار و چه شورت زنانه می تواند باعث ایجاد عفونت و آسیب دیدگی ناحیه واژن شود.

لباس زیر باید متناسب با سایز بدن انتخاب شود. لباس زیری که بیش از اندازه آزاد باشد هم فرم زیبایی به بدن نمی دهد. به همین دلیل لازم است دقیقا سایزی را انتخاب کنید که علاوه بر راحتی، زیبایی بیشتر را هم به شما هدیه دهد.

زیرا تنگی این لباس ها عروق پوست را تحت تاثیر قرار می دهند و موجب اختلال گردش خون می شوند. تنگی لباس‌ ‌در ناحیه لگن،‌ ‌زانو، سینه و حلقه آستین ها منجر به ایجاد خستگی، کبودی و کوفتگی این نواحی می شود. از دیگر مشکلات لباس‌ زیرهای تنگ ناراحتی های گوارشی است. تنگی لباس حرکات دودی دستگاه گوارش را دچار اختلال می کند و منجر به ایجاد نفخ در معده و شکم می شود. از این گذشته لباس زیر تنگ با اثر فشار موضعی بر بدن سبب بروز نوعی کهیر به نام کهیر فشاری می شود.

برای اینکه در انتخاب سایز سوتین خود مطمئن بشوید، می‌توانید راهنمای تعیین سایز سوتین را در سایت ما مطالعه بفرمایید.

خرید لباس زیر زنانه از سامان لعیا

اگر قصد خرید لباس زیر زنانه را دارید، می توانید به فروشگاه وبسایت ما سر بزنید.

لباس زیر زنانه ?

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید