استایل مردانه, اطلاعات عمومی

تاریخچه پیراهن هاوایی و نحوه ست کردن آن

تاریخچه پیراهن هاوایی

تا چند سال پیش لباس های مردانه محدودیت های بسیاری از نظر طراحی و رنگ داشتند. در واقع با توجه به تاریخچه پیراهن هاوایی می توان گفت این نوع پیراهن ها تا مدت ها تنها لباس خاص و جدید مردانه بودند که رنگبندی منحصر بفردی داشتند.

 پیراهن هاوایی اولین بار در دهه 1920 یا دهه 30 در هاوایی به بازار عرضه شد، احتمالا همان زمانی که زنان ژاپنی پارچه کیمونو را برای استفاده در پیراهن مردانه استفاده کردند.

این پیراهن ها در میان گردشگران هاوایی به محبوبیت چشمگیری رسیدند و در اواسط دهه 1930 وقتی این گردشگران به سرزمین خود بازگشتند پیراهن هاوایی طرفداران بیشتری پیدا کرد.

در ادامه ی این مطلب ما قصد داریم به  تاریخچه پیراهن هاوایی و نحوه ست کردن آن بپردازیم پ سبا ما همراه باشید…

در نتیجه اگر قصد دارید برای تابستان پیش رو یک استایل خاص با پیراهن های هاوایی برای خود بسازید مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد میدهیم.

تاریخچه پیراهن هاوایی چیست؟

تاریخچه پیراهن هاوایی

پیراهن هاوایی که به آن پیراهن Aloha نیز گفته می شود، سبکی از پیراهن های مردانه است که از سرزمین هاوایی منشا می گیرد.

این پیراهن ها لباس های یقه دار و دکمه ای هستند که معمولا آستین کوتاه دارند و از پارچه های طرح دار تولید می شوند.

استفاده از پیراهن هاوایی به طور روزمره و در محیط های کاری مرسوم نیست اما می توان آنها را در روزهای تعطیل و سفر به مناطق گرم پوشید.

پیراهن هاوایی نه تنها لباس راحتی است بلکه به عنوان لباس غیر رسمی اما تجاری در هاوایی مورد استفاده قرار می گیرد.

 پایان هفته در هاوایی روز پوشیدن پیراهن هاوایی است. این رسم در ابتدا از تلاش برای تبلیغ پیراهن هاوایی شروع شد و اکنون کاملا در میان مردم رایج است.

لس آنجلس تایمز در سال 1936 به تمسخر نوشت: “در هنگام خرید پیراهن هاوایی بهتر است دو یا سه عدد از اینها بخرید زیرا این دختر، خواهر، همسر یا حتی مادر شما به محض دیدن این پیراهن رنگی و شاد یک مدل از آنها را می خواهند.”

اما علی رغم این تبلیغات منفی همچنان آقایان این پیراهن ها را می خریدند. تا سال 1940 تولید کنندگان پیراهن های هاوایی سالانه بیش از 11 میلیون دلار درآمد داشتند.

پیراهن هاوایی مورد علاقه مردان ثروتمند

تاریخچه پیراهن هاوایی

یک نکته مهم در تاریخچه پیراهن هاوایی علاقه مندی مردان ثروتمند به این سبک از لباس بود.

به عنوان مثال لویس پریسلی خواننده معروف در سال 1961 در یکی از تورهای خود پیراهن هاوایی به تن داشت و باعث شد پیش از پیش به این سبک جدید توجه شود.

 در واقع یکی از مهمترین دلایلی که مردان این لباس را تهیه کردند که در حالی که به نظر با توجه به فاکتورهای مد در آن زمان، بیشتر مناسب کمد خانم ها بود، این بود که مردان ثروتمند و مشهور آن را می پوشیدند.

قهرمانان آمریکایی از قهرمان شنای المپیک و پیشگام موج سواری گرفته، خواننده معروف بینگ کرازبی جز مدل هایی بودند که در شکل گیری تاریخچه پیراهن هاوایی تاثیر زیادی داشتند.

به نظر می رسید مهم نیست ظاهر و رنگ بندی این پیراهن ها، زنانه یا جلف است بلکه صرف اینکه توسط افراد معروف و ثروتمند پوشیده می شد، کفایت می کرد تا همه آقایان طرفدار مد به آن علاقه مند شوند.

پس از مدتی پیراهن هاوایی تبدیل به نمادی از شادی، راحتی و سرخوشی شد.

حتی افراد طبقه پایین جامعه مشتاق پوشیدن آنها بودند زیرا می توانستند با پرداخت مبلغ نسبتا کمی، تجربه ای نزدیک به یک سفر لوکس و پرخرج داشته باشند.

این مفهوم که هاوایی بهشتی آرام است در سال 1941 با حمله ژاپنی ها به پرل هاربر متلاشی شد و سازندگان پیراهن های هاوایی مانند دیگر افراد در صنعت پوشاک به تأمین نیازهای جنگ روی آوردند.

این بار مسافرانی که از اقیانوس آرام به سرزمین های خود بازمی گشتند لباسی به تن داشتند که یکی از نمادهای هاوایی روی آن چاپ شده بود در نتیجه پیراهن هاوایی بیش از پیش محبوب شد.

تاریخچه پیراهن هاوایی به ما می گوید مردم در آن زمان به دنبال این بودند که مقداری نور، رنگ و شادابی وارد زندگی خود کنند.

در واقع پوشیدن یک پیراهن هاوایی با رنگ و طرح خاص و شاد می توانست روز یک نفر را بسازد.

رنگ های پرطرفدار پیراهن هاوایی

تاریخچه پیراهن هاوایی

همانطور که در بررسی تاریخچه پیراهن هاوایی اشاره کردیم این پیراهن ها با توجه به رنگ و طرح های شادی که داشتند مورد توجه افراد زیادی بوده و هستند.

استفاده از پیراهن های هاوایی همچنان طرفداران بسیاری دارد و در مهمانی های دوستانه و سفرهای تابستانه می تواند یک استایل شیک برای شما بسازد اما در نهایت مهم است که آن را با چه رنگ های دیگری ترکیب کنید.

در واقع به این دلیل که پیراهن هاوایی طرح دار و پر از اشکال مختلف است اگر در ست کردن آن با رنگ های دیگر بی توجهی کنید احتمال اینکه ظاهر شما را آشفته کند بسیار خواهد بود.

 علاوه بر این پیدا کردن اکسسوری که بتوان به راحتی با این پیراهن ها ست کرد به نظر دشوار می رسد و به همین دلیل ما مطالعه این مطلب را به شما توصیه می کنیم.

در ادامه بررسی تاریخچه پیراهن هاوایی ما قصد داریم ترکیب رنگ های محبوب پیراهن هاوایی را به شما معرفی کنیم و بگوییم چطور راحت تر می توانید آن را با اکسسوری های مختلف ست کنید.

ست کردن رنگ ها با پیراهن هاوایی

تاریخچه پیراهن هاوایی

اگر یک پیراهن هاوایی با رنگ های سبز، قرمز، آبی، نارنجی و قهوه ای دارید می توانید آن را با شلوارهای کرم یا خاکی ست کنید.

علاوه بر این شما می توانید پیراهن هاوایی با رنگ های سفید، کرم و خاکستری را با رنگ های متضاد مشکی، آبی یا سرمه ای استفاده کنید.

استفاده از پیراهن هاوایی با رنگ های مشکی، قرمز تیره و به طور کلی تیره تر با شلوارک های تیره و تک رنگ یا شلوار جین آبی بهترین شکل را دارند.

پیراهن های هاوایی بنفش، صورتی، برنز، خاکستری، سبز و آبی با شلوارهای مشکی یا سرمه ای کاملا ست هستند.

پیشنهاد ما این است که به طور کلی همه رنگ های پیراهن هاوایی را می توانید با یک شلوار جین و یا شلوار خاکی رنگ ست کنید و عالی به نظر برسید.

ست کردن پیراهن هاوایی با اکسسوری

تاریخچه پیراهن هاوایی

بیشتر پیراهن های هاوایی دارای گلهای پررنگ و سایر طرح های هندسی شلوغ هستند که واقعا در استایل شما برجسته ظاهر می شوند.

برای انتخاب اکسسوری بد نیست تاریخچه پیراهن هاوایی را به یاد داشته باشید و سعی کنید چیزی را پیدا کنید که با رنگ و طرح پیراهن شما مطابقت داشته باشد.

اگر فکر می کنید شلوارک شطرنجی یا چهارخانه با پیراهن هاوایی زیبا به نظر می رسد پیشنهاد ما این است که در انتخاب خود تجدید نظر کنید.

علاوه بر این به شما پیشنهاد می کنیم که حتما در انتخاب شلوار و کفش از رنگ های ثابت و خنثی استفاده کنید. زیرا در انتخاب استایل با پیراهن هاوایی باید پیراهن خود را در مرکز قرار دهید.

اگر به هر دلیلی مجبور شدید روی پیراهن خود ژاکت بپوشید رنگ تیره مانند مشکی و یا یک رنگ خنثی مانند سفید را انتخاب کنید.

اگر قرار است هرگونه گردنبند یا جواهرات نمادین به دور گردن خود بیندازید دقت به تاریخچه پیراهن هاوایی ضروری است.

از گذشته تا به حال گردنبندهایی که همراه با پیراهن هاوایی پوشیده می شوند حلقه های گل رنگی به رنگ های صورتی و زرد بوده اند و یا گردنبندهایی که از مهره های قهوه ای گیاهی ساخته می شوند.

در نتیجه اگر می خواهید یک اکسسوری به استایل خود با پیراهن هاوایی اضافه کنید بهتر است از طبیعت الهام گرفته باشند.

در واقع یک  پیراهن هاوایی در استایل به رقیب نیاز ندارد و اکسسوری خود را نیز باید با توجه به تاریخچه لباس خود انتخاب کنید.

ست کردن پیراهن زنانه هاوایی

اگر به عنوان یک خانم قصد دارید از پیراهن هاوایی زنانه استفاده کنید تقریبا باید گفت باید همان قوانینی که قبلا ذکر شد را در استایل خود رعایت کنید.

برای اکسسوری به شما استفاده از گردنبند های گل و یا یک گیره موی گل را توصیه می کنیم. علاوه بر این تعداد زیادی گردنبند صدفی وجود دارد که شما می توانید با پیراهن هاوایی زنانه خود ست کنید.

البته خانم ها این امکان را دارند که پیراهن های خود را به طور کامل یا تا حدی با لباس های دیگر به راحتی ست کنند، به عنوان مثال شما می توانید یک پیراهن آبی طرح دار را روی یک تاپ سفید و یکدست بپوشید.

این کار به شما این امکان را می دهد راحت تر لباس های خود را با لباس سایر اکسسوری ها و یا اعضای خانواده ست کنید.

ست کردن پیراهن هاوایی با کفش

صرف نظر از سبک پیراهن می توانیم با اطمینان فرض کنیم که این یک پیراهن هاوایی چاپی رنگی و گل دار دارد.

مهمترین نکته در پوشیدن پیراهن هاوایی و داشتن یک استایل خوب و شیک انتخاب کفش است.

یک سندل زیبا و راحت خانگی می تواند یک همراه خوب برای شما در سفرهای ساحلی باشد.

 اما باید زمان انتخاب اکسسوری های دیگر مانند کلیپس یا بدلیجات بزرگ دقیق عمل کنید. ایده اصلی این است که از وسایلی استفاده کنید که مکمل یکدیگر باشند و برای جلب توجه بیشتر با پیراهن شما رقابت نکنند.

در نتیجه در انتخاب کفش نیز باید از قوانین رنگ بندی شلوار استفاده کنید.

کفش های شما باید ساده و در رنگ های خنثی باشند، به عنوان مثال سفید، مشکی و قهوه ای تیره انتخاب های خوب و کاربردی خواهند بود.

به طور معمول باید یک استایل تابستانه داشته باشید در نتیجه سندل های انگشتی چرم و یا کفش های مردانه کالج می توانند انتخاب های مناسبی برای شما باشند.

ست کردن با کیف

انتخاب کیف های دستی و جواهرات یکی دیگر از موارد مورد توجه هنگام ست کردن پیراهن هاوایی است. در این مورد نیز ما به شما توصیه می کنیم تاریخچه پیراهن هاوایی را در نظر داشته باشید تا بتوانید استایل خاص تری برای خود بسازید.

به طور کلی کیف دستی رنگی یا کیف های دست ساز با وسایل رایج در مناطیق گرمسیری می تواند یک انتخاب شیک و هوشمندانه باشد. بهتر است کیفی را انتخاب کنید که حداقل، یکی از رنگ های اصلی استفاده شده در پیراهن شما را داشته باشد. البته در نهایت همه چیز در به سلیقه و تیزبینی شما در انتخاب رنگ ها باز می گردد.

اگر می خواهید از ساعت، دستبند یا انگشتر استفاده کنید پیشنهاد ما به شما ساعت هایی با بند چرم، دستبند چرم و انگشترهای طلایی رنگ است. در واقع اگر می خواهید پیراهن هاوایی خود را با اکسسوری های فلزی ست کنید، اکسسوری های طلایی انتخاب های مناسبی هستند.

ست کردن با خانواده

گاهی خانواده ها دوست دارند با هم و در زمان سفر یا زمانی که برای تعطیلات به جایی می روند لباس های ست بپوشند.

ست کردن پیراهن هاوایی ممکن است به نظر سخت برسد اما می تواند انتخابی برای شما باشد تا بتوانید عکس های رنگارنگ و زیبایی در کنار خانواده تهیه کنید.

ست کردن پیراهن هاوایی با تی شرت

تاریخچه پیراهن هاوایی

هرچند در تاریخچه پیراهن هاوایی پوشیدن آن با لباس دیگر چندان مرسوم نیست اما ممکن است بخواهید پیراهن هاوایی خود را با یک تی شرت بپوشید.

داشتن چنین استایلی اصلا بد نیست و اگر در انتخاب تی شرت دقت کنید می توانید ترکیب زیبایی را طراحی کنید.

پیشنهاد ما برای ست کردن پیراهن هاوایی با تی شرت استفاده از رنگ های خنثی است.

به عنوان مثال یک تی شرت سفید را می توانید با انواع رنگ های پیراهن هاوایی بپوشید.

علاوه بر این اگر بتوانید یک تی شرت هم رنگ با رنگ زمینه پیراهن هاوایی خود پیدا کنید استایل شما خاص تر خواهد بود.

ست کردن پیراهن هاوایی با کت

تاریخچه پیراهن هاوایی

همانطور که گفتیم در تاریخچه پیراهن هاوایی پوشیدن آن با لباس دیگر چندان مرسوم نیست، به خصوص پوشیدن آن با یک لباس رسمی مانند کت!

 اما دنیای مد تغییرات بسیاری کرده است و شما می توانید با ست کردن پیراهن هاوایی با کت یک استایل شیک، خاص و نیمه رسمی برای خود طراحی کنید.

 نکته مهم در ست کردن پیراهن هاوایی با کت رعایت کردن ترکیب رنگ هاست. باید دقت کنید که تناسب رنگی دقیق میان کت و شلوار و پیراهن هاوایی شما باشد.

به عنوان مثال بهتر است یک پیراهن هاوایی با زمینه سفید را با کت و شلوار سفید و یا یک پیراهن هاوایی با زمینه مشکی را با کت و شلوار مشکی ست کنید و در ترکیب رنگ بسیار محافظه کارانه عمل کنید.

نکته مهم بعدی در ست کردن پیراهن هاوایی با کت انتخاب یک پیراهن با زمینه ساده تر است.

همانطور که می دانید پیراهن هاوایی با طراحی های شلوغ و برجسته جلب توجه می کند در نتیجه بهتر است اگر می خواهید آن را با کت و شلوار ست کنید یک زمینه خلوت و ساده تر را انتخاب کنید.

در نهایت دقت کنید که کت و شلوار شما نیز ساده باشد. اگر یک کت و شلوار طرح دار انتخاب کنید به شدت به زیبایی و خاص بودن شما ضربه خواهد زد.

انتخاب سایز مناسب

تاریخچه پیراهن هاوایی

با توجه به تاریخچه پیراهن هاوایی، این لباس مناسب سفر و روزهای گرم است و در نتیجه باید گشاد و آزاد باشد و در واقع پیراهن هاوایی اولین لباس های اورسایزی بودند که وارد دنیای مد شدند.

اما واقعا محدودیتی در مورد گشاد یا اورسایز بودن این پیراهن ها وجود ندارد؟

یک نکته مهم در پوشیدن پیراهن هاوایی رعایت تناسب است.

رعایت تناسب رنگ و طرح پیراهن هاوایی با سایر لباس های شما تنها بخشی از قوانین پوشیدن این سبک از لباس برای داشتن یک استایل شیک است.

نکته مهم دیگر رعایت تناسب سایز پیراهن هاوایی است. در واقع یکی از دلایلی که ممکن است باعث شود در یک پیراهن هاوایی خوب به نظر نرسید بیش از حد گشاد و بلند بودن این پیراهن است در نتیجه در انتخاب سایز آن باید نهایت دقت را داشته باشید.

به طور کلی پوشیدن لباس هایی که برای شما خیلی بزرگ است فکر خوبی نیست زیرا بدون توجه به اندازه، نامتناسب و نامتعادل به نظر خواهید رسید.

اگر شما اندام پهن و عضله ای دارید یا چاق هستید پوشیدن یک پیراهن اورسایز باعث می شود بزرگتر به نظر برسید و اگر لاغر هستید و پیراهنی بیش از حد بزرگ پوشیده اید، در این حالت به نظر می رسد که در لباس های خود غرق شده اید.

اگر یک پیراهن هاوایی بزرگ بپوشید و بخواهید آن را داخل شلوار خود قرار دهید خواهید دید چطور لباس به طور کل نامناسب خواهد بود.

یا اگر بخواهید پیراهن هاوایی بزرگ خود را با کت بپوشید باز با ظاهر نامناسب و نامتعادل رو به رو خواهید شد، در نتیجه بهتر است پیراهن هاوایی را کاملا مناسب با سایز خود خریداری کنید تا با سایر لباس هایی که می پوشید ترکیب خوبی ایجاد کند.

اگر قصد دارید به صورت آنلاین یک پیراهن هاوایی سفارش دهید پیشنهاد ما این است که عرض سینه یکی از پیراهن های دکمه ای خود را که می دانید سایز آن مناسب است اندازه بگیرید و از آن به عنوان راهنما استفاده کنید.

اگر شک دارید توصیه می کنیم یک سایز کوچکتر را سفارش دهید زیرا به طور کلی قواره و سایز پیراهن های هاوایی بزرگ است.

پیراهن هاوایی را با چه شلواری بپوشیم

در تاریخچه پیراهن هاوایی این لباس یک لباس مردانه است و از آنجایی که پیراهن هاوایی یک لباس محبوب برای آقایان شیک پوش است.

سوال بعدی از این است که پیراهن هاوایی را با چه شلواری بپوشیم؟

اگر در سفر و تعطیلات هستید و به دنبال یک استایل راحت با استفاده از پیراهن هاوایی می گردید اولین و راحت ترین راه داشتن یک استایل شیک و راحت با پیراهن هاوایی، پوشیدن آن با شلوارک های سفید، کرم و خاکی است.

رنگ های خنثی و روشن به راحتی با هر رنگی از پیراهن هاوایی ست می شوند، خنک تر هستند و ظاهر شیک تری برای شما می سازند.

با توجه به تاریخچه پیراهن هاوایی البته اصلا نباید فکر کنید که فقط می توانید این پیراهن را با شلوارک و در سفر بپوشید.

پوشیدن پیراهن هاوایی با شلوار و در محیط های غیررسمی و دوستانه نیز متداول است.

به عنوان مثال گفتیم که همچنان در هاوایی در روزهای تعطیل و به خصوص جمعه ها همه در مکان های رسمی و غیر رسمی پیراهن هاوایی می پوشند.

البته کارمندان در این روزها سعی می کنند پیراهن های ساده تر یا تیره تر بپوشند تا برای محیط کار محافظه کارانه مناسب تر به نظر برسند.

برای پوشیدن شلوار مردانه با پیراهن هاوایی به شما توصیه می کنیم از شلوارهای کتان رنگی استفاده کنید.

اولویت خرید با رنگ های کرم و خاکی است اما می توانید شلوار خود را با توجه به رنگ زمینه پیراهن هاوایی نیز تهیه کنید.

 شلوارهای پارچه ای با جنس کتان بسیار نازک و یا لنین از گزینه های بسیار مناسب برای ست کردن با پیراهن هاوایی هستند.

این شلوارها که معمولا با بند بسته می شوند و نیازی به کمربند ندارن استایل خاص تری برای شما می سازند و اجازه می دهند پیراهن شما بیشتر جلب توجه کند .

اما به طور کلی اگر یک شلوار کتان مشکی یا سفید و یا یک شلوار جین در کمد لباس خود دارید می توانید برای خرید اولین پیراهن هاوایی خود اقدام کنید و نگران اینکه با پیراهن هاوایی را چه شلواری بپوشیم، نباشید.

باید و نبایدهای استایل با پیراهن هاوایی

تاریخچه پیراهن هاوایی

به طور کلی و با توجه به تاریخچه پیراهن هاوایی بهتر است نکاتی را برای داشتن یک استایل شیک رعایت کنید:

سایز خود را بشناسید

رعایت سایز مناسب در انتخاب پیراهن هاوایی باعث می شود شیک تر دیده شوید.

سادگی را رعایت کنید

پیراهن هاوایی پر نقش و نگار و جذاب است در نتیجه بهتر است لباس های دیگری را که انتخاب می کنید کاملا ساده و تک رنگ باشند.

از ترکیب رنگ های مختلف بپرهیزید

معمولا پیراهن های هاوایی رنگ های شلوغی دارند در نتیجه بهتر است در انتخاب لباس های دیگر به رنگ زمینه پیراهن خود توجه کنید.

به جنس پیراهن هاوایی در هنگام خرید دقت کنید

در مورد پیراهن های دیگر هر چه جنس پیراهن ضخیم تر و سفت تر باشد باعث بهتر دیده شدن آن می شود اما در مورد پیراهن هاوایی اینچنین نیست.

جنس پیراهن های هاوایی باید نرم و رها باشد تا بر تن شما زیباتر به نظر برسد.

علاوه بر این مهم است که در ترکیب مواد سازنده ی پیراهن هاوایی از مواد پلاستیکی استفاده نشده باشد.

این نوع پیراهن های مناسب پوشیدن در فصل گرم است و برای اینکه بتوانید احساس بهتر از پوشیدن آن داشته باشید نیاز است از پارچه های مرغوب نخی تهیه شده باشند.

سعی کنید متناسب با فضا از پیراهن های هاوایی استفاده کنید

مهم است که در هر فضایی متناسب با آن لباس بپوشید. پیراهن های هاوایی مناسب مکان های غیر رسمی است و بهتر است از پوشیدن آن در فصول سرد و فضاهای کاری و رسمی خودداری کنید.

در ست کردن پیراهن هاوایی با لباس ها و اکسسوری های دیگر هوشمندانه عمل کنید

با توجه به تاریخچه پیراهن هاوایی باید گفت در طراحی این پیراهن ها از طبیعت الهام گرفته شده است. و معمولا فضاهایی که بیشتر این پیراهن ها مورد استفاده قرار می گیرند در طبیعت است در نتیجه بهتر است در انتخاب اکسسوری مناسب از عناصر طبیعی استفاده کنید.

در نهایت تاریخچه پیراهن هاوایی به ما می گوید هر چیزی که دوست دارید بپوشید.

در واقع قوانین اندکی در مورد ست کردن پیراهن هاوایی وجود دارد اما شما می توانید اگر نمی خواهید هیچ قانونی را رعایت نکنید، و از هر ترکیبی استفاده کنید که باعث خوشحالی شما می شود.

پیراهن های هاوایی ذاتا غیر متعارف هستند.

آنها می توانند به شما ظاهری شاد، جسور و تند و تیز بدهند.

چیزی که در مورد پیراهن هاوایی وجود دارد این است شما آن را برای برجسته بودن و در چشم بودن می پوشید، نه برای ست و ترکیب شدن با سایر اجزای یک استایل در نتیجه اگر حس می کنید پوشیدن یک شلوار خاص را با پیراهن هاوایی می پسندید برای پوشیدن آن کفایت می کند.

در واقع پیراهن هاوایی قرار است به شما حس خوب بدهد و اگر برای داشتن این حس خوب نیاز به قانون ندارید، راحت باشید و لذت ببرید.

اگر قصد خرید پیراهن هاوایی در رنگ های مختلف را دارید حتما به صفحه اینستاگرامی پوشاک مردانه سامان لعیا سر بزنید و یا به فروشگاه ما مراجعه فرمایید:

صفحه اینستاگرام پوشاک مردانه : samanlaya_men

آدرس فروشگاه: قم، خیابان زنگارکی نبش کوچه 7، فروشگاه پوشاک سامان لعیا

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید