استایل مردانه

توصیف سبک لباس پوشیدن آقایان در یک کلمه!!

شیک پوشی راه‌های مختلفی دارد و به سبک‌ها و روش‌های متفاوتی می‌توان استایلی مردانه و زیبا به وجود آورد. سبک لباس پوشیدن آقایان به شخصیت آن‌ها بستگی دارد، این که شما چه تصوری از خود دارید و چه چیزی در خودتان می‌بینید. پس قبل از این که سبک لباس پوشیدن خودتان را تعیین کنید باید به مرحله خودشناسی برسید.
نمی‌توان این حقیقت را انکار کرد که ظاهر اهمیت زیادی دارد و پیامی مستقیم به طرف مقابل شما منتقل می‌کند پس سبک لباس پوشیدن آقایان هم نشان دهنده چیزی است که می‌خواهند به نظر برسند.اما آیا می‌توان سبک لباس پوشیدن آقایان را در یک کلمه توصیف کرد؟در این مقاله اختصاصی درباره انواع سبک لباس پوشیدن آقایان مطالبی را بیان خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که چطور سبک لباس پوشیدن خود را تعریف کنید و بر اساس آن عمل کنید.

آیا می‌توان سبک لباس پوشیدن آقایان را در یک کلمه توصیف کرد؟

سبک لباس پوشیدن آقایان خوش تیپ

این افراد شاید لزوما خوش تیپ‌ترین و جذاب‌ترین افراد اطراف شما نباشند اما این آقایان به شیک بودن و جذاب به نظر رسیدن اهمیت می‌دهند.

این اهمیت ممکن است برای جلب توجه خانم‌ها یا صرفا برای ارزش دادن به زیبایی باشد.

این‌ها کلماتی هستند که برای سبک لباس پوشیدن آقایان خوش تیپ اطلاق می‌شود:

منظم، زنده دل، عالی، انگلیسی، چشمگیر، ایتالیایی، دانشجویی،  جلف از نوع خوب، سفت و سخت، سطح بالا و شیک بدون تلاش.

این کلمات ترجمه شده از کلمات انگلیسی هستند که ممکن است تمام معنای آن را نرسانند اما می‌توانند راهنمای خوبی برای یک استایل شیک باشند.

البته برخی از این کلمات معنا و تعریف مشخصی دارند که در ادامه به دو مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

استایل انگلیسی:

استایل مردان انگلیسی تعریف مشخصی دارد و با دو فاکتور شناخته می‌شود، فاکتور اول محدود بودن و خوددار بودن است.

استایل مردان انگلیسی هرگز توی چشم نمی‌زند چون آن‌ها معتقدند این خود شما هستید که باید دیده شوید نه لباس‌های شما. آن‌ها به رنگ‌های تیره و خنثی علاقه دارند و از طرح‌های کلاسیک و محافظه کارانه استفاده می‌کنند.

فاکتور دوم آب و هوا است. پارچه‌ها در لباس‌های انگلیسی ضخیم و دارای بافت هستند و برای هوای سرد و مرطوب این منطقه طراحی شده‌اند، پارچه‌هایی مثل فاستونی، لباس‌های بافتنی و کفش‌های چرم در مدل‌های کلاسیک از اجزای اصلی استایل انگلیسی هستند.

استایل انگلیسی نشانه‌ای از شیک پوشی و خوش تیپ بودن است که باعث می‌شود به عنوان یک جنتلمن واقعی دیده شوید.

سبک لباس پوشیدن آقایان

استایل دانشجویی:

استایل دانشجویی یا پرپی Preppy که به آن استایل ایوی لیگ هم گفته می‌شود (ایوی لیگ مجموعه دانشگاه‌های برتر آمریکا است که هاروارد، بوستون، ییل، پرینستون، دانشگاه پنسیلوانیا، دارتموث و کلمبیا را شامل می‌شود) در دهه ۱۸۹۰ آغاز شد و مردان جوان ثروتمند به وجود آورنده آن بودند چون می‌خواستند موقعیت خود را بدون جلب توجه بیش از حد نشان دهند.

آن‌ها از لباس‌هایی نسبتا گشاد و راحت با پارچه‌های معمولی استفاده می‌کردند طوری که لباس‌های بالاتنه شانه‌های راحت و بدون دارت داشته باشند و شلوارها هم بدون پیلی باشند.

لباس‌های فاستونی و مخمل کبریتی، پیراهن‌های نخی آکسفورد، کمربند چرم بافته شده و ژاکت بافتنی یقه هفت از اجزای اصلی استایل دانشجویی هستند که در رنگ‌های تیره و خنثی مثل قهوه‌ای تهیه می‌شوند.

برای تابستان هم می‌توان از پولوشرت، پیراهن آستین کوتاه، کفش چینو، کمربند نخی و کفش‌های قایقی استفاده کرد.

سبک لباس پوشیدن آقایان

سبک لباس پوشیدن آقایان کاری

سبک لباس پوشیدن آقایان کاری طوری است که بیش از هر چیزی ارتباط آن‌ها را با دنیای حرفه‌ای و مشاغل نشان می‌دهد .

این افراد جاه طلب هستند و به دنبال موفقیت می‌روند.

آن‌ها می‌خواهند قدرت و رقابت طلبی خود را در لباس‌های خود نیز نشان دهند.

کلماتی که با این سبک لباس پوشیدن آقایان در ارتباط است این کلمات است:

آمریکایی، بیزینس، بیزینس راحتی، کلاسیک، زنده دل، رسمی، عالی، ایتالیایی، مدرن، حرفه‌ای، نیمه رسمی، جدی، سطح بالا، موقعیتی، تطبیق پذیر، مستقل از زمان، استارت آپ.

هر یک از این کلمات معنا و تعریف خاصی دارد که در ادامه به دو مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت.

استایل بیزینس- راحتی:

این عبارت در واقع یک سبک لباس پوشیدن است که انعطاف پذیری زیادی دارد و می‌توان از انواع رنگ‌ها و لباس‌ها در آن استفاده کرد از یک پیراهن یقه مردانه گرفته تا ژاکت بافتنی و کفس رسمی قهوه‌ای.

همچنین می‌توان از شلوار جین در این استایل استفاده کرد به شرطی که به اندازه کافی تیره بوده و گشاد و پاره نباشد.

از ترکیب کت و شلوار هم می‌توان در استایل بیزنس راحتی استفاده کرد به شرطی که این کت و شلوار زیادی رسمی و ست نباشند.

استفاده از طرح و بافت نیز در لباس‌های بیزینس راحتی آزاد است و می‌توان از انواع پیراهن مردانه اعم از رسمی و غیررسمی در آن استفاده کرد.

سبک لباس پوشیدن آقایان

استایل ایتالیایی:

ایتالیا کشوری گرم با مردمانی خونگرم است که در مد و فشن حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و این ویژگی های خود و کشور خود را نیز در لباس‌های خود منعکس می‌کنند.

استایل ایتالیایی جسورانه، سبک و بدون ساختار است و بر خلاف استایل انگلیسی محافظه کارانه نیست.

مردان شمال ایتالیا لباس‌های ساده‌تر و در رنگ‌های خنثی‌تر می‌پوشند اما در جنوب ایتالیا رنگ‌های شادتر و استایل جسورانه‌تر بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد به طور مثال برند آرمانی از شمال ایتالیا و دولچه گابانا از جنوب ایتالیا است که تفاوت این دو سبک را می‌توان در فلسفه این دو برند مشاهده کرد.

البته هر دو گروه به لباس‌های تنگ و اسلیم فیت علاقه دارند و مردان جوان‌تر معمولا لباس‌های تنگ‌تری می‌پوشند.

کفش‌های ایتالیایی هم باریک و نوک تیز است و تنوع رنگی بیشتری دارد.

کت‌های ایتالیایی تک دکمه و با درپوش جیب طراحی می‌شوند و دکمه‌های آن بالا و مدرن است. شلوارهای ایتالیایی هم تنگ و کشیده هستند.

سبک ایتالیایی

سبک لباس پوشیدن راحت برای آقایان

این سبکی است که در بسیاری از موقعیت‌ها قابل استفاده است و بیشتر آقایان ترجیح می‌دهند این سبک لباس پوشیدن را برای خود انتخاب کنند.

کلماتی که این سبک را تعریف می‌کنند عبارتند از:

پیچیده، بیانگر، کاربردی، آموزشی، خود شما، بازیگوشانه، عملکردی، ساده، خیاباتی، اقتصادی و روستایی.

از ایمان این کلمات به توصیف سبک شوخ طبعانه می‌پردازیم که یک سبک جالب و جذاب برای بسیاری از آقایان است.

سبک شوخ طبعانه:

بسیاری از آقایان خود را فردی شوخ طبع و اهل تفریح می‌شناسند. البته شوخ طبعی یک شمشیر دولبه است که می‌تواند شما را از یک فرد جالب و جذاب به یک دلقک خنده دار تبدیل کند.

اما نگران نباشید راه وسطی هم وجود دارد، برای داشتن یک سبک شوخ طبعانه کافی است از رنگ‌ها نهراسید و در حد تعادل و جذابیت از رنگ‌های شاد و روشن در کنار رنگ‌های خنثی و ملایم استفاده کنید.

به طور مثال استفاده از اکسسوری‌های رنگی مثل کراوات در کنار لباس‌هایی به رنگ قهوه‌ای یا سرمه‌ای یا خاکستری و مشکی می‌تواند این حس شوخ طبعی را به خوبی منتقل کند.

در گام بعدی شما باید تفاوت بین طرح‌های لباس نوآورانه و شوخ طبعانه را بشناسید.

پارچه‌هایی که طرح‌های بزرگ کارتونی دارند نوآورانه هستند اما طرح‌های ریز و جذاب مثل طرح خالدار، گل، چهارخانه و طرح‌های تصادفی حالتی جذاب وشوخ طبع دارند.

در گام بعدی می‌توانید پوشیدن لباس‌های رسمی را با حالتی غیررسمی امتحان کنید مثلا یکی دو دکمه پیراهن را باز بگذارید و زیادی مرتب و اتو کشیده نباشید. سبک اسپرزاتورا در این مورد می‌تواند راهگشا باشد.

به جای کفش‌های رسمی معمولی از کفش‌های دورنگ، کتانی و یا کتانی رسمی استفاده کنید تا استایلی متفاوت و خاص داشته باشید.

توصیف سبک لباس پوشیدن در پنج کلمه

پیدا کردن یک کلمه که استایل شما را توصیف کند کار ساده‌ای نیست و حتی افراد حرفه‌ای هم شاید نتوانند همه چیز را در یک کلمه خلاصه کنند. هزاران کلمه وجود دارد که می‌توانند بیانگر سبک لباس پوشیدن آقایان باشند و معنا و مفهوم خاص خود را داشته باشند. در هر زبانی هم کلمات خاص و متفاوتی وجود دارد که معنای مختلفی را می‌رسانند.

اما شما می‌توانید این کار را از پنج کلمه شروع کنید.

کلماتی را که در این مقاله با معنا و مفهوم آن‌ها آشنا شدید به دقت بررسی کنید و مواردی را که به استایل شما نزدیک‌تر هستند انتخاب کنید.در نهایت کلمات نزدیک به هم را حذف کنید و به آن چیزی برسید که خود واقعی شما است. این کلمه می‌تواند بیانگر شخصیت، سبک زندگی و سبک لباس پوشیدن شما باشد.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید