اطلاعات عمومی, دنیای مد

رنگ سال 2021 چیست و به چه دلیل انتخاب شده است؟

رنگ سال 2021

میدونم که بی صبرانه منتظر معرفی رنگ سال 2021 هستید پس تا پایان این مطلب مارا همراهی کنید.

خب کم کم داریم به پایان سال پر فراز و نشیب 2020 نزدیک میشیم و دیگه میشه گفت چیزی نمونده تا با آن خداحافظی کنیم.

موسسۀ پَنتون یا پانتون (pantone) طبق روال هرساله با نزدیک شدن به پایان سال رنگی را برای سال جدید انتخاب یا به اصطلاح معرفی میکند.

اگر شما هم مثل ما علاقه مندان به صنعت مد و پوشاک منتظر رنگ سال 2021 بودید خبر خوب مجله تخصصی مد و لباس سامان لعیا به شما اینه که رنگ سال جدید انتخاب شد: رنگ زرد و خاکستری.

اگر می‌خواهید در مورد رنگ سال جدید و نحوه ست کردن لباس با این رنگ‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

موسسهٔ پانتون یا پنتون یک شرکت آمریکایی فعال در صنعت چاپ، طراحی گرافیک، مد، دکوراسیون و … است که از سال ۲۰۰۰ به‌طور غیررسمی رنگ سال را مشخص می‌کند.

این موسسه معمولا رنگ سال جدید را در پاییز (اواخر سال میلادی) اعلام می‌کند. اما امسال به جای انتخاب یک رنگ، دو رنگ را به‌عنوان رنگ سال انتخاب کرده است:

رنگ زرد با نام Illuminating و رنگ خاکستری با نام Ultimate Gray.

در ادامه میخواهیم کمی بیشتر در مورد رنگ‌های سال 2021 و نحوهٔ ترکیب آنها برای داشتن ظاهری خاص و متفاوت صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

رنگ سال 2021 میلادی

رنگ سال 2021

خب در سالی که برای تمام مردم دنیا با سختی‌های زیادی همراه بود؛ موسسه پنتون نیز تصمیم جالبی گرفته و به جای انتخاب یک رنگ، ترکیبی از دو رنگ را برای سال جدید انتخاب کرده است.

بنا بر گفتۀ این موسسه، این دو رنگ کاملا مستقل و متفاوت از هم هستند، اما در کنار یکدیگر ترکیب جذابی ایجاد می‌کنند.

واقعا هم ایده ی درستی داده اند ، همانطور که بارها در مقاله های مختلف مجله تخصصی مد و لباس سامان لعیا شاهد بودید و ما به ترکیب ست های مختلف پرداختیم رنگ خاکستری یا طوسی درکنار رنگ های شاد قرار گرفته که البته جذابیت آنها را بیشتر کرده است.

فکر میکنید دلیل انتخاب رنگ‌های زرد و خاکستری به عنوان رنگ سال 2021 چه بوده است؟

رنگ سال 2021

رنگ زرد Illuminating یک رنگ شاد، روشن، درخشان و پرشور است و جزو رنگ‌های گرم به‌شمار می‌رود. زرد رنگ خورشید و نماد شادی است.

رنگ خاکستری Ultimate نیز رنگی خنثی و لطیف است که مفهوم استحکام و قابل اعتماد بودن را به ما یادآور می‌شود و هیچ‌گاه با گذر زمان از بین نمی‌رود؛ این رنگ همچنین نشان‌دهندهٔ پایه‌ای محکم برای آینده و مترادف دوام و پایداری و بهبود از هرگونه بیماری جسمی و روحی است.

همان‌طور که می‌بینید، برای انتخاب رنگ سال از مباحث روان‌شناختی کمک گرفته شده است.

«لوری پرسمن»، معاون رییس کمپانی پنتون، معتقد است:

این دو رنگ ترکیبی است که بیانگر بهبود اوضاع، خوش‌بینی، امید و مثبت‌اندیشی است که به هنگام از نو آراستن، احیا کردن، از نو تصور کردن و از نو ساختن و اختراع کردن به آن نیاز داریم. هدف ما این است که مردم را درگیر گفتگویی پیرامون رنگ کنیم.

رنگ سال 2021

«لیتریس ایسمن»، مدیر اجرایی موسسهٔ پنتون، می‌گوید:

آنچه که ما سعی داشتیم نشان دهیم، این است که چگونه می‌توان عناصر مختلف را کنار هم قرار داد و نتیجهٔ این کنار هم بودن، قدرت و امیدواری است. به نظر من یک چیز در این روزها کاملا روشن و واضح است: در سراسر جهان مردم به این درک عمیق رسیده‌اند که ما به یکدیگر نیاز داریم!

به گفتهٔ او، ارتباط و وابستگی ما به افراد دیگر نوعی حمایت عاطفی به ما می‌بخشد؛ ترکیب و قرارگیری این دو رنگ کنار یکدیگر هم بیانگر این موضوع است.

قدرت، مثبت‌اندیشی و خوش‌بینی کلمات کلیدی است که پشت این ترکیب پنهان شده و می‌خواهد برای مردم دنیا امید تازه، نوید نیرو و انرژی تازه و تابیدن آفتاب گرم را به ارمغان آورد.

در صنعت مد و فشن، ترکیب زرد و خاکستری بیانگر استایلی مدرن و بسیار شیک است.

چگونه با رنگ زرد و خاکستری استایل شیکی داشته باشیم؟

همان‌طور که از عکس‌های لباس‌ها می‌توان دید، ترکیب زرد و خاکستری بسیار زیبا و جذاب است، به‌خصوص با رنگ‌های متضاد و کاملا منطبقی که موسسهٔ پنتون مشخص کرده است.  

رنگ سال 2021

رنگ زرد Illuminating روشن، پرشور و سرزنده است و نه تنها در ترکیب با خاکستری، بلکه در کنار رنگ‌هایی مثل سیاه، آبی و تمام رنگ‌های تیره‌ای که در ترکیب با این رنگ کم‌رنگ‌تر دیده می‌شوند، فوق‌العاده است.

از طرف دیگر، رنگ زرد را با تناژهایی که بسیار کم‌رنگ و روشن هستند، نباید ترکیب کرد؛ به استثنای رنگ بژ روشن (شبیه رنگ پوست انسان سفیدپوست).

مثلا می‌توانید پیراهن زرد را با کفش‌های بی‌رنگ (که رنگ پوست پا معلوم باشد) را بپوشید که استایلی شیک میباشد.

همچنین به یاد داشته باشید که رنگ زرد را نمی‌توان با رنگ‌هایی که تضاد یا کنتراست شدیدی با آن دارند، مثل رنگ‌های روشنی ازجمله سرخ‌آبی، قرمز آتشین، سبز لیمویی و نارنجی ست کرد.

از سوی دیگر، خاکستری دقیقا به دلیل ماهیت «پایدار» آن، همان‌طور که پنتون آن را تعریف می‌کند،

در کنار طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها مثل سیاه، سفید، سرمه‌ای تیره و در نتیجه جین تیره ترکیب رنگ زیبایی به وجود می‌آورد؛ در کنار رنگ‌های پاستیلی مثل صورتی، فیروزه‌ای و سبز نعنایی هم می‌توان از رنگ خاکستری استفاده کرد.

ست کردن کفش  با استفاده از رنگ خاکستری و زرد

کفش رنگ سال 2021

چه رنگ‌هایی را می‌توان با کفش رنگ زرد روشنی مثل Illuminating ست کرد؟ این رنگ با رنگ‌هایی مثل آبی تیره ترکیب فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند، به‌خصوص اگر لباس‌های ساده انتخاب کنیم و رنگ کفش تک‌رنگ بوده و با رنگ لباس کنتراست داشته باشد.

از رنگ‌های دیگری که در کنار زرد بسیار زیبا دیده می‌شوند، می‌توان به رنگ شتری و سایه‌های روشن قهوه‌ای اشاره کرد؛

مثلا می‌توانید کت رنگ شتری را با کفش (بدون بند) زرد و شلوار جین به رنگ روشن ست کنید.

همچنین می‌توان کفش زرد را با لباس‌هایی به رنگ بژ بپوشیم تا استایل شادتر و روشن‌تری داشته باشیم.

همان‌طور که می‌توان به راحتی تصور کرد، کفش خاکستری با لباس‌های سفید، سیاه و آبی تیره فوق‌العاده دیده می‌شود؛ حتی می‌توان آن را با رنگ شرابی و بنفش تیره هم ست کرد.

ست کردن کیف به رنگ سال 2021

کیف رنگ سال 2021

در محصولات جدید عرضه‌شده برندهای مشهور، کیف‌های زیادی به رنگ زر و خاکستری وجود ندارد.

کیف‌های خاکستری رنگی که در زندگی روزمره و برای رفتن به سر کار استفاده می‌کنیم، در ترکیب با کت، پالتو یا مانتوی مشکی زیبا دیده می‌شود؛

علاوه بر این می‌توان چنین کیفی را با بارانی نظامی یا ژاکت‌های بهاره به رنگ زرد Illuminating هم ست کرد.

از سوی دیگر، داستان کیف‌های زرد فرق دارد؛ شما می‌توانید کیف زرد را با ست لباس سفید یا لباس‌هایی با رنگ‌های ملایم ست کنید.

اگر جسارتش را دارید، کیف زرد را در کنار رنگ‌های پاستیلی با شلوار جین روشن بپوشید تا ببینید چه استایل شاد و سرزنده‌ای خواهید داشت!

 چگونه لباس‌های به رنگ زرد و خاکستری را ست کنیم؟

همان‌طور که تاکنون هم مشاهده کرده‌اید، ست کردن لباس‌هایی با ترکیب رنگ زرد و خاکستری و همچنین استفاده از این رنگ‌ها در کنار رنگ‌های متضادشان آسان و روش‌های آن زیاد و متنوع است.

سفید و زرد یک استایل تابستانی شیک است و حتما در سفرهای تابستانی چنین ست خوش‌رنگ و شادی به کارتان می‌آید.

لباس رنگ سال 2021

برای بازی کردن با رنگ‌های که زیاد جلب توجه نمی‌کنند، رنگ سیاه ترکیب مناسبی با زرد است؛ سیاه و خاکستری نیز می‌تواند به لباس شما شخصیت ببخشد.

علاوه بر این، استفاده از طیف‌های متنوع از رنگ زرد یا خاکستری به خودی خود استایلی ایده آل است.

زیورآلات، عینک آفتابی و اکسسوری زرد و خاکستری

کیف رنگ سال 2021

می‌توانید با استفاده از اکسسوری زرد و خاکستری استایل خود را تکمیل کرده و در جمع بدرخشید.

در سال جدید می‌توانید از ترکیب رنگ زرد و خاکستری استفاده کرده و اکسسوری به این رنگ‌ها تهیه کنید.

مثلا با پیراهن زرد می‌توانید گردنبندی با آویزهای خاکستری ببندید، یا با پیراهن یا دامن خاکستری گوشواره‌های زرد به گوش‌تان کنید.

کمربند و عینک آفتابی زرد حتی به یک استایل ساده مثل شلوار جین روشن، نشاط و سر زندگی می‌بخشد؛ ترکیب این‌ها با رنگ سفید و رنگ‌های پاستیلی هم بسیار جوان‌پسند است.

آیا رنگ‌های انتخاب‌شده توسط موسسه پنتون برای سال 2021  را میپسندید؟

اگر دوست دارید استایلی شیک و جذاب به رنگ زرد و خاکستری داشته باشید برای خرید حضوری لباس رنگ سال 2021 می‌توانید به فروشگاه مردانه سامان لعیا به آدرس زیر مراجعه کنید و یا با مراجعه به صفحات اینستاگرامی ما، در کمترین زمان ممکن لباس مورد نظر خود را پیدا کرده و دم در منزل تحویل بگیرید.

آدرس فروشگاه پوشاک مردانه سامان لعیا: قم- خیابان زنگارکی – نبش کوچه 7

صفحه اینستاگرام عمده فروشی : samanlaya_shop

صفحه اینستاگرام لباس زیر: samanlaya_lady

صفحه اینستاگرام پوشاک مردانه: samanlaya_men

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید