استایل زنانه

شیک پوشی در دوران بارداری

شیک پوشی در دوران بارداری

 دوران بارداری دوران خاص و به یادماندنی در زندگی مادران است اما انتخاب لباس های حاملگی مناسب و شیک پوشی در این دوران کار ساده ای نیست.در دوران بارداری بدن خانم‌ها به سرعت و به شدت تغییر می‌کند و پیدا کردن لباسی که اندازه باشد و احساس راحتی کافی داشته باشد بسیار دشوار است.

خوشبختانه با گسترش رسانه‌های جمعی و تماشای تصاویر چهره‌ها و ستارگان مد مشخص می‌شود که شیک پوشی در دوران بارداری هم امکان پذیر است و با انتخاب لباس‌های حاملگی مناسب و استایل صحیح آن‌ها می‌توان این دوران را هم شیک و خاطره انگیز سپری کرد.

ما در این مقاله اختصاصی مهم‌ترین نکات برای انتخاب لباس‌های حاملگی را بیان خواهیم کرد و در ادامه چند ایده برای ترکیب لباس‌های حاملگی و استایل شیک بارداری معرفی خواهیم نمود.

لباس‌های حاملگی شیک، نکاتی برای شیک پوشی در دوران بارداری

نکات مهم برای انتخاب لباس‌های حاملگی

شما برای شیک پوشی در دوران بارداری به استایلیست شخصی یا مهارت خاص در مد و فشن نیازی ندارید فقط کافی است چند نکته کلیدی را در این مورد بدانید و با محدودیت‌ها و شرایط خاص این دوران آشنایی کافی داشته باشید.

در این صورت می‌توانید بهترین استایل را با لباس‌های حاملگی خود بسازید و احساس محدودیتی نداشته باشید.

در ادامه مهم‌ترین نکاتی را که کارشناسان مد و فشن برای انتخاب لباس‌های حاملگی بیان می‌کنند برای شما شرح خواهیم داد.

سایز بزرگ‌تر بگیرید:

شما لازم نیست در دوران بارداری استایل خود را به طور کامل عوض کنید فقط کافی است مثل همیشه به همان فروشگاه همیشگی سر بزنید و لباس‌هایی را که قبلا می‌خریدید تهیه کنید فقط این بار بسته به این که در کدام مرحله از دوران بارداری قرار است این لباس‌ها را بپوشید لباس‌هایی را انتخاب کنید که یک تا چند سایز بزرگ‌تر از سایز اصلی شما هستند.

مثلا اگر همیشه لباس سایز ۳۸ می‌پوشیدید اما می‌خواهید بلوزی برای ماه هفتم بارداری تهیه کنید این بلوز را در سایز ۴۴ یا ۴۶ یا بزرگ‌تر انتخاب کنید.

لباس‌های حاملگی شیک

پارچه‌های کشی را فراموش نکنید:

راز موفقیت شما در شیک پوشی در دوران بارداری استفاده از لباس‌هایی است که پارچه‌های کشباف دارند.

پارچه‌های کشبافی که قدرت کشسانی آن‌ها زیاد است و می‌توانند تا چند برابر گشاد شوند بهترین انتخاب برای این دوران هستند و تا روزهای آخر بارداری هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

لازم نیست نگران فرسوده شدن این لباس‌ها بر اثر کش آمدن زیاد باشید چون مدت زمان استفاده شما از این لباس‌ها محدود است و  پس از دوران بارداری و شیردهی دیگر نیازی به آن‌ها نخواهید داشت.

لباس‌های حاملگی شیک

بلوزهای دکمه دار بخرید:

در ماه‌های آخر بارداری که قسمت میانی بدن روز به روز بزرگ‌تر و عریض‌تر می‌شود هیچ بلوز معمولی و ساده‌ای نمی‌تواند نیاز شما را برطرف کند چون برجستگی شکم و پایین تنه نمی‌تواند زیر این بلوزها مخفی بماند.

در این شرایط استفاده از یک پیراهن بلند دکمه دار که تا زیر باسن برسد می‌تواند نیاز شما را به خوبی برطرف کند به خصوص اگر روی بلوزهای معمولی مورد استفاده قرار گرفته و دکمه‌های آن باز گذاشته شود تا احساس پوشیدگی و راحتی را به طور کامل برای شما تامین کند.

لازم نیست حتما ساپورت بپوشید:

بیشتر خانم‌های باردار تصور می‌کنند که در این دوران محکوم به پوشیدن شلوارهای کشی و تنگ یا همان ساپورت هستند و نمی‌توانند از شلوار جین یا شلوارهای دیگر استفاده کنند.

اما شلوارهای جین مخصوص دوران بارداری هم می‌توانند به اندازه کافی راحت و شیک باشند.

این شلوارها در قسمت شکم و کمر قسمتی کشی دارند که فشاری به شکم وارد نمی‌کند و احتمال افتادن کمر شلوار نیز به حداقل می‌رسد در نتیجه شما می‌توانید از هر مدل شلوار جینی که دوست دارید برای کامل کردن استایل بارداری خود استفاده کنید.

لباس‌های حاملگی شیک

لباس‌های مردانه را هم امتحان کنید:

گاهی پوشیدن یک کت گشاد روی لباس‌های حاملگی معمولی می‌تواند استایل شما را کامل کرده و شما را از هر لباس دیگری بی‌نیاز کند.

یک کت با استایل مردانه حالتی جمع و جور و متناسب به ترکیب لباس‌های شما می‌دهد، این کت می‌تواند متوسط یا خیلی بلند باشد و حتی از یک پالتوی مناسب هم می‌توان برای این منظور استفاده کرده و نیاز به لباس گرم را در فصل پاییز و زمستان برطرف کرد.

لباس‌های حاملگی شیک

کفش‌های بزرگ‌تر بگیرید:

یکی از مواردی که خانم‌های باردار چندان به آن توجه نمی‌کنند بزرگ شدن پاها است.

پاهای شما در دوران بارداری ورم می‌کند و بزرگ‌تر می‌شود در نتیجه کفش‌هایی که به طور معمول می‌پوشیدید به پای شما کوچک خواهد شد و به آن‌ها فشار وارد خواهد کرد.

در نتیجه شما علاوه بر لباس‌های حاملگی به کفش بزرگ‌تر و راحت‌تری نیاز دارید که باید متناسب با فصل انتخاب شود مثلا اگر سه ماه آخر بارداری شما در زمستان اتفاق می‌افتد یک بوت تحت راحت همان چیزی است که به آن نیاز دارید اما اگر در بهار و تابستان این دوران را سپری می‌کنید یک جفت کفش کالج ساده برای شما مناسب است.

کفش مناسب

اکسسوری‌های محدود انتخاب کنید:

یکی از رازهای شیک پوشی در دوران بارداری استفاده کم و محدود از اکسسوری‌ها است.

استفاده از اکسسوری‌های متعدد ممکن اسست استایل شما را ناهماهنگ و نامتعادل نشان دهد اما چند اکسسوری ضروری مثل کیف، شال، کلاه و دستبند و ساعت در این دوره برای شما کافی است.

اگر لباس‌های اصلی شما ساده است می‌توانید  اکسسوری‌ها را در رنگ‌های و طرح‌های دلخواه انتخاب کنید اما اگر لباس‌های طرح‌دار پوشیده‌اید بهتر است اکسسوری‌های شما ساده باشند.

اکسسوری مناسب

ایده‌هایی برای لباس‌های حاملگی

بازیگران، خوانندگان، ستارگان مد، طراحان و دیگر چهره‌های شناخته شده دنیای مد هیچ گاه حس مادری خود را فدای کار و فعالیت‌های خود نمی‌کنند و برخی از آن‌ها تا چند فرزند هم به دنیا می‌آورند اما این بارداری و فرزندآوری هرگز مانع از شیک پوشی آن‌ها نمی‌شود و هر روز می‌توان آن‌ها را در حال فعالیت‌های مختلف در لباس‌های حاملگی شیک با استایلی زیبا مشاهده کرد.

راز این موفقیت در ترکیب صحیح و مناسب این لباس‌ها است و در ادامه به چند ایده برای ترکیب لباس‌های حاملگی خواهیم پرداخت.

ترکیب لباس کوتاه با کفش تخت:

حتما می‌دانید که هرچه لباس‌های شما کوتاه‌تر باشد ارتفاع پاشنه کفش شما هم باید کوتاه‌تر باشد.

پس وقتی در دوران بارداری مجبور به پوشیدن کفش‌های تخت هستید می‌توانید لباس‌های کوتاه مثل تونیک و مانتوی کوتاه را با پوشش مناسب ترکیب کرده و استایل بارداری خود را بسازید.

 

این مطلب را هم مطالعه کنید : شستن لباس نوزاد و لکه بری آن بدون آسیب به لباس و ایجاد حساسیت

ترکیب لباس‌های شیک با کفش کتانی:

کفش‌های کتانی راحت‌ترین کفش‌هایی هستند که شما می‌توانید در این دوره بپوشید.

این کفش‌ها هیچ فشاری به پا وارد نمی‌کنند و می‌توان مدت طولانی با آن‌ها راه رفت.

در مورد استایل این کفش‌ها نگران نباشید چون متخصصان مد و فشن ثابت کرده‌اند که این کفش‌ها را با هر لباسی حتی لباس‌های شیک و مجلسی هم می‌توان پوشید.

کفش کتانی بپوشید

ترکیب لباس‌های بافتنی بلند با کت:

اباس‌های بافتنی قابلیت کشسانی خوبی دارند و از این نظر می‌توانند انتخابی عالی برای دوران بارداری باشند اما برای پوشش بیشتر، بهتر است روی آن‌ها یک لباس بلند و مناسب مثل کت، کاپشن یا مانتو و … بپوشید.

ترکیب لباس‌های بافتنی بلند با کت:

یک ترکیب شیک برای لباس‌های حاملگی :

شما می‌توانید با انتخاب رنگ‌های شیک و زیبا و ترکیب بندی جذاب آن‌ها، استایل بارداری خود را زیباتر و به یادماندنی‌تر کنید.

مثلا استفاده از رنگ‌های شاد مثل زرد و همراهی آن‌ها را رنگ‌های خنثی و شیک مثل شتری و مشکی می‌تواند به زیباتر شدن لباس‌های حاملگی شما کمک کند.

لباس‌های حاملگی شیک

یک ترکیب ساده و تکرنگ برای لباس‌های حاملگی :

یک ترکیب ساده مثل بلوز و شلوار با کفش و اکسسوری‌های مناسب، اگر تکرنگ انتخاب شوند زیبایی تیپ بارداری شما را چندین برابر خواهند کرد.

این ترکیب به خصوص در ماه‌های میانی بارداری می‌تواند انتخابی عالی باشد.

لباس‌های حاملگی شیک

لباس‌های گشاد و راحت با کفش کتانی:

راز راحتی و زیبایی در دوران بارداری استفاده از لباس‌های گشاد است.

لباس‌هایی که استایل گشاد و اورسایز دارند هیچ فشاری به بدن شما وارد نمی‌کنند و وقتی با لایه رویی مناسبی همراه شوند استایل شما را زیباتر و جمع و جورتر نشان خواهند داد.

لباس‌های گشاد

ترکیب کفش تخت با هر لباس دیگر:

کفش تخت بهترین انتخابی است که شما می‌توانید در دوران بارداری داشته باشید چون پوشیدن کفش پاشنه دار فشار زیادی به کمر وارد می‌کند در حالی که با بزرگ شدن شکم فشار وارده به کمر به اندازه کافی زیاد است.

پس سعی کنید تیپ خود را با کفش تخت بسازید تا بدن شما آسیب کمتری ببیند.

لباس‌های حاملگی شیک

پوشیدن لباس‌ها با کمربند:

شاید بیشتر خانم‌ها تصور کنند بستن کمربند در دوران بارداری ایده خوبی نیست اما یک کمربند باریک که بالای کمر و زیر سینه بسته شود استایل شما را زیبا و جمع و جور کرده و اندام شما را متناسب‌تر نشان خواهد داد.

لباس‌های حاملگی شیک

کاپشن‌های نازک بلند:

فرقی نمی‌کند شما چه لباسی برای دوران بارداری خود انتخاب کرده باشید، ر هر صورت پوشیدن یک کاپشن نازک و بلند نه تنها بهترین انتخاب برای  فصل‌های خنک سال است بلکه به مرتب شدن و جمع و جور دیده شدن اندام و استایل شما نیز کمک می‌کند.

لباس‌های حاملگی شیک

ترکیب لباس‌های بلند و کوتاه:

یک ترفند ساده برای هماهنگی و تعادل بیشتر در استایل بارداری، پوشیدن لباس‌های بلند روی لباس‌های کوتاه است.

با این کار هم ترکیب لباس‌های شما جذاب‌تر به نظر خواهد رسید و هم شما پوشیدگی بیشتری خواهید داشت و هم اندام شما متناسب‌تر به نظر خواهد رسید.

لباس‌های حاملگی شیک

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
سایدبار
حساب کاربری من