دنیای مد, راهنمای خرید, فشن

عینک مناسب فرم صورت خود را بشناسید

عینک مناسب

برای اینکه متوجه شوید عینک مناسب صورت شما چیست و یا بهتر است بگوییم چه مدل عینکی به صورت شما می آید، ابتدا فرم صورت خود را شناسایی کنید.

فرم کلی صورت شما به چه شکلی است؟ صورت شما می تواند گرد، بیضی، مثلثی، قلبی، مربعی و … باشد.

اگر با یک نگاه نمی توانید متوجه فرم صورتتان شوید این نکات را مد نظر داشته باشید:

عینک مناسب صورت بیضی

صورت بیضی به صورتی گفته می شود که کشیده است و طول پیشانی فقط کمی از طول استخوان فک بزرگتر باشد. این صورت ها به راحتی عینک مناسب را پیدا می‌کنند، به این دلیل که تقریبا تمام مدل های فریم عینک به این صورت ها می‌نشیند.

عینک مناسب صورت بیضی

عینک مناسب صورت مستطیلی

صورت‌هایی که فک نسبتا بزرگتری دارند و طول استخوان فک با پیشانی تقریبا برابر است. بنابراین آنچه در این صورت‌ها بیشتر به چشم می آید زوایای صورت است، بهتر است از عینک‌هایی استفاده شود که زوایای کمتری داشته باشد. مانند فریم‌های گرد و فریم‌های بیضی.

عینک مناسب صورت مستطیلی

عینک مناسب صورت گرد

صورت‌های گرد گونه‌های بزرگتری دارن و طول صورتشان کوچک و با عرض صورتشان تقریبا برابر است. این افراد بهتر است از عینک های زاویه دار مانند عینک مستطیلی، مربعی، چند ضلعی استفاده کنند.

عینک مناسب صورت گرد

صورت مثلثی یا قلبی (قاعده روی پیشانی)

چانه های کوچک، پیشانی عریض و بلند آن نشانه‌هایی هستند که فرم صورت به آن دلایل مثلثی نامیده می‌شود. در صورت مثلثی باید از فریم هایی استفاده شود که تاکید را از روی پیشانی بردارند. عینک های بدون فریم و در شکل‌های مستطیل و حتی دایره ای گزینه های مناسبی برای این صورت‌ها هستند.

عینک مناسب صورت مثلثی

انتخاب عینک مناسب با توجه به فرم چهره برای شما کار سختی است؟ عینک خلبانی را انتخاب کنید.

عینک های خلبانی با هر چهره ای همخوانی دارد و بسیار شیک است.

عینک مناسب هر صورتی

اهمیت رنگ در انتخاب عینک مناسب

فرم صورت به تنهایی در انتخاب عینک اهمیت ندارد بلکه رنگ پوست، رنگ چشم و رنگ مو هم نقش مهمی دارند.

بهترین عینک ها آن‌هایی هستند که با توجه به رنگ مو، چشم و پوستتان انتخاب شود.

صرف نظر از اینکه پوست شما دقیقا چه رنگی است، پوست ها به دو دسته گرم و سرد دسته بندی می شوند. رنگ پوست سرد دارای هاله‌های آبی و یا صورتی است و رنگ پوست گرم هاله کرم رنگ و هلویی دارد. پوست های زیتونی سرد در نظر گرفته می شوند چون ترکیبی از زرد و آبی است.

رنگ چشم ها گستره وسیعی از رنگ ها را دارد. از رنگ های گرم مانند قهوه ای، عسلی، مشکی گرفته تا رنگ های سرد مانند سبز، آبی و طوسی.

عینک مناسب رنگ پوست شما

هنگامیکه رنگ چهره خود را گرم یا سرد تشخیص دادید با توجه به آن می توانید فریم عینک با رنگ مناسب خود را انتخاب کنید. بهترین رنگ ها برای چهره های گرم: خاکی، طلایی، شتری، مسی، هلویی، نارنجی، مرجانی، قرمز.

برای رنگ های سرد در چهره، مشکی، قهوه ای، آبی-طوسی، ارغوانی، اناری، زرشکی، صورتی، یشمی از بهترین رنگ ها هستند.

عینک مناسب رنگ پوست شما

در انتخاب عینک مناسب، راحتی را حتما در نظر بگیرید.

بهترین عینک برای شما علاوه بر تناسب با فرم صورتتان، عینکی است که وقتی روی صورتتان قرار دارد شما آن را حس نکنید. به این معنی که سبک باشد، روی بینی شما جا نگذارد، آنقدر تنگ نباشد که پشت گوشتان جا بیندازد و آنقدر گشاد نباشد که با پایین آوردن سرتان از روی صورتتان بیفتد.

عینکی که انتخاب می‌کنید انقدر به چشمانتان نزدیک نباشد که مژه‌هایتان خمیده شوند.

هنگام خرید عینک این سوال را از خود بپرسید: برای چه این عینک را میخواهم؟

اگر این عینکی است که مدام قرار است از آن استفاده کنید نکاتی مانند سایز عینک، رنگ شیشه، سبک بودن را حتما مد نظر قرار دهید، اما اگر عینک را برای ست کردن با یک لباس خاص و یا یک مهمانی و یک سفر کوتاه می خواهید می توانید زیبایی و تناسب آن با لباس هایتان را بیش از هرچیز مد نظر قرار دهید.

امتحان کردن فریم های مختلف روی صورت می تواند یکی از تفریحات شما هنگام خرید کردن باشد، اما یادتان باشد تمام فریم های زیبایی که پشت ویترین می بینید، برای صورت شما مناسب نیستند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید